söndag 1 augusti 2010

Västkusten

Under semesterns sista helg tog vi en tur till Göteborg. Och varje gång vi är där undrar jag varför vi egentligen inte åker dit oftare. Västkusten är ju så mysig.

Fredagen, sommarens regnigaste dag då det föll (eller snarare öste) ner 40 mm regn över Göteborg, tillbringade vi på Liseberg. I dubbla regnkläder visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta - och det var liksom ingen idé att beklaga sig ens. Det blir i alla fall en dag att minnas. Plåster på såren var all godisvinst. Några kilo choklad ska nu placera sig som volanger i stället :)

På lördag tog vi en tur över till otroligt vackra Öckerö för att bekanta oss med platsen där min kusin och familj bor. Och så undrar jag varför vi inte åker hem till dom oftare.
I Hönö Klåva finns det många gulliga små affärer, mysiga fik och så kan man köpa Hönökaka. Nygräddad över vedugnen. Så gott att till och med Elias, som inte är någon smörgåsmänniska, hyllade mackan.

Små sjöbodar så långt ögat kan nå. Så västkustigt.

Tror att det här är Hälsö, som hör ihop med Öckerö genom en bro.


Ingen landkrabba, utan en alldeles äkta havskrabba uppfiskad ur saltvattnet.

spännande att fiska efter ...


... krabbor, sjöstjärnor och räkor.

En fantastisk utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar