tisdag 9 mars 2010

Ute ur dimman...

Måndagar och tisdagar är jag helt fokuserad på jobbet. Ja, i princip i alla fall. Det blir långa dagar och det känns som att jag är inne i en bubbla. Inte så att jag inte hinner med familjen men ändå. Jag hinner sällan ens fundera över bloggen.
Men på onsdagar hinner jag i kapp. Då summerar jag arbetet, klurar över nya uppslag, mejlar folk och planerar kommande vecka. Det är min jobbardag i lugnet. Och faktiskt så kommer många idéer just när jag bara är. När jag promenerar, lagar mat eller bara fikar med en vän. Det är som att när hjärnan slappnar av så jobbar den som bäst. Eller nåt.

I går kväll stannade jag till hos en vän och åt lite fruktsallad (grymt god med hackad mandel i). Där hämtade jag också lite ny energi. Dagen hade varit lite pissig men efter lite prat och gnat så var allt som bortskakat av mig. Den avkopplingen är också viktig i mitt liv.

I övrigt så går vi ju i väntans tider. Vi bara väntar och väntar och räknar och räknar. Nio dagar kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar