söndag 17 januari 2010

Älskade, hatade mat

Det är verkligen inte lätt att vara alla till lags i köket. Alltid är det något och det värsta jag vet är att ha tillbringar en dag i köket och så säger nån av pojkarna "Det här tycker inte jag om", eller så sitter dom och petar bort varenda liten krydda som syns.

Jag är ju en sån där som tycker om att stå i köket. Jag kopplar av när jag bakar och att göra en god middag, gärna nåt nytt och påhittat, kan vara en höjdpunkt. Men jag står ju knappast och anstränger mig för att få höra hur "äckligt" det är.

Skulle Elias få bestämma skulle vi äta pannkakor till lunch och middag varenda dag. Och på onsdag vet jag en i familjen som glatt kommer att slå sig ner vid matbordet. Då står det nämligen palt på matsedeln (ja, jag har faktiskt gjort en sån för två veckor) och det är Lucas favorit i alla fall.

Bon Appétit alla ni som har nåt smarrigt på tallriken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar