onsdag 27 januari 2010

Snökaos

Nu har det börjat - snökaoset. Jag är rätt trött på snön. Jag tycker liksom att vi har tillräckligt och att vintern har varat så länge nu. Jag längtar efter vårskor, efter tunnare kläder och att solen ska värma. I stället är det grått och så snöar det lapphandskar. Skönt att slippa vara längs vägen i dag, visserligen ska jag till Fagersta för att E har simskola men det är ju ingenting jämfört med att åka till jobbet.

Gårdagen var så himla bra. Jag hade ingen värk i ryggen/skulderbladet och det märktes stor skillnad på orken (och humöret). Inte ens tekniktrassel på jobbet kunde förstöra nåt och jag hade energi kvar trots att jag faktiskt kom hem strax före tio. Bläddrade i katalogerna som jag hämtade på en badrumsaffär och hittade mycket fint. Larsa godkände mitt val av handfat och bara en sån sak - att vi är överens på en gång... Nää, humöret ska inte få förstöras av att det vräker ner en massa snö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar