tisdag 23 februari 2010

I had a dream...



Ibland har jag lite annorlunda drömmar. Ibland drömmer jag om kära människor som inte längre finns. I drömmen vet jag att de är på väg till en annan plats, jag vet att våran tid tillsammans är räknad och jag känner att jag försöker hålla kvar dem samtidigt som jag tar vara på tiden.
Komplicerat? Ja, det kan man tycka...

För ett år eller så fick jag en hälsning av min kusin. En väldigt detaljerad sådan. Härom natten drömde jag om henne och grämde mig i måndags över att jag hade glömt bort vad hon sa åt mig. Men jag tog det säkra före det osäkra och körde försiktigt till jobbet.

I går blev jag påkörd... Bara en liten försiktig knuff, men ändå.

3 kommentarer:

  1. Du har gåvan coz, både att få kontakt med änglar och att ta vad de säger på allvar. Coolt!! Och läskigt samtidigt, att det faktiskt hände nåt igår....
    Huga! Tur du var extra vaksam!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Grejen var ju den att första hälsningen var ju den där om att jag skulle köra försiktigt och inte lyssna på hög musik...

    SvaraRadera
  3. Just ja!!! *ryser på armarna* Helt fantastiskt....

    SvaraRadera