fredag 12 februari 2010

Planering


Jag har precis bokat ett hotellrum på Cocoa Beach i Florida. Det börjar ju närma sig lite nu och jag tycker att det känns skönt att ha ett rum bokat för resan till Cape Canaveral och Kennedy Space Center. Fastnade till slut för ett Radissonhotell inte långt från rymdcentret, poolen ser inte ut för pjåkig. Tanken är att vi första dagen ska mysa i poolen och besöka Ron Jon, en av världens största surfshop (var det tidigare i alla fall). Och dag två bege oss till Space centret. Jag ser verkligen fram emot att följa pojkarna bland rymdraketerna. Tror de kommer tycka att det är grymt - och framför allt är det ju lärorikt och någonting de alltid kommer att ha med sig. Det blir någonting de verkligen kommer att prata om. Synd att vi inte lyckas pricka in en riktig uppskjutning men man kan inte få allt.

Jag vill ge mina barn världen. Jag vill att de ska se saker, uppleva platser och lära känna människor från alla möjliga olika hörn. Jag vill naturligtvis att de ska känna att de är speciella och värdefulla - men aldrig viktigare än någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar