onsdag 17 februari 2010

Just nu...

  • Är jag orolig över min pojkes magonda. Klockan sex hade jag redan ringt sjukvårdsupplysningen för att höra vad de hade att säga och några minuter senare hade jag läst om magont på nätet. Men han har inte ont längre och har stränga order att ringa mig om det kommer tillbaka så i dag har han med mobilen till skolan. Problemet är kanske att jag har läst för många HSAN-anmälningar och annat elände om sjukdomar. Jag målar upp fan på väggen meddetsamma, skulle man kunna säga.
  • Kan jag konstatera att sömnen inte har varit den bästa de sista nätterna. När jag för första gången på sex år inte har en liten pojke som sparkar så har jag i stället en stor karl som snarkar... Och får jag inte sova så tryter humöret.
  • Är jag glad över att 6-åringen har sovit i hans rum i tre nätter nu. Fyra till så får han en liten tv i rummet. Alla åldrar har sin charm. Men jag är faktiskt glad åt att mina pojkar börjar bli stora (även om jag ibland kan tänka "åh vad mysigt med en bebis"). Å andra sidan så säger ju alla "Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer".We'll see.
  • Tror jag att jag ska baka en halv liter bullar. Det tycker nog mina pojkar är gott att fika när de kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar