lördag 29 maj 2010

Avkoppling

Fjärde baket är i ugnen. I dag har jag bara kopplat av och tagit det lugnt. Och det gör jag ju som bäst i köket :) Så jag har bakat:
  • Chokladkakor.
  • Syltkakor.
  • Mazariner.
  • Kladdkaka (vi ska ha till efterrätt i dag eftersom vi tjuvstartar Mors dags-firandet, en annan måste ju jobba och slita i morgon).
Lucas kommer snart hem från bästa kompisen, har inte sett honom sen i går morse. Men jag skulle tro att han har haft det mysigt. Vi ska ha lördagsmys i alla fall och på menyn står tacos. Det känns som att det var evigheter sen vi åt det.

Elias sitter vid bordet och pysslar, jag hör ljudeffekterna till teckningen... Han har gjort ett litet kuvert till mormor i morgon. Och gulliga ungen har suttit själv och skrivit:
"Mormor - ja elskar dej".
Jag tror hon blir rörd till tårar.

3 kommentarer:

  1. Mmmm vi var lite inne på att ta tåget hem till er idag, men kom på det försent. Får bli en gång med lite bättre framförhållning. =)

    Du är ju inte normal! 4 sorter bara sådär!!

    SvaraRadera
  2. Och jag som tänkte på dig i dag! Men det kommer fler tåg :) Och då kan ni få smaka på lite kakor!

    SvaraRadera
  3. Syltkakorna och mazarinerna smakade som farmors, mums

    Pappa

    SvaraRadera