söndag 23 maj 2010

Prinsessa

Grand hotel är en helt annan värld. Jag skulle inte säga att den är bättre men vilken service och vilken fantastisk frukost det är på det där stället.
Jag menar vi hann knappt stanna bilen innan en herre i hatt öppnade dörren och väntade på att jag skulle kliva ur. Och sen fick vi upp väskorna till rummet utan att behöva rulla upp dem själva.

Inte nog med det. När vi kom tillbaka till hotellet efter middagen på Koh Pangan och efter barsvängen i skrapan så gick jag upp till rummet en sväng medan resten satte sig i pianobaren. Då hade någon dragit för gardinerna, lagt små mattor vid sängkanten tillsammans med tofflor, bäddat upp sängen lite fint, vikt ihop mina rafsigt slängda kläder, hängt in nya handdukar och vikt toalettrullen fint igen.

Och frukostbuffén ska vi inte ens prata om. Bästa nånsin - okej förutom Registrys då.
Så nu ska jag tipsa min man om att vi ska spara småpengar i grisen för fler Grand hotelnätter. För där kan man verkligen känna sig som en prinsessa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar