fredag 14 maj 2010

Utekväll

Det lät kul, men jag tackade nej till en utekväll. Av två anledningar egentligen.
  1. Jag är hemma själv med lilling, och jag hade säkert kunnat fråga syrran om barnvakt men det är rätt mysigt att bara vara en fredagskväll.
  2. Jag är supertrött. Kunde inte somna i går kväll innan jag hört att ingen unge gått vilse i dimman i skogen... Jag är ju en harig mamma och vill gärna veta att min stora pojke är i tryggt förvar när det är kväller :)
I dag har Elias varit med på jobbet. Han var hur duktig som helst och det kändes skönt. Jag fick massor gjort - inte minst packat upp nästan alla grejer men även lite pyssel inför nästa veckas jobb. Elias började dagen med att läxa upp chefredaktören - för att hon svor... Sen fick han lunch på McD innan vi köpte en legohelikopter på leksaksaffären.

Han har nu bestämt sig för att han ska jobba på en tidning. Vad han ska göra där?
- Jobba som chef.
Vi får väl se.

1 kommentar:

  1. Att du ens funderade på utekväll när du är ensam med Elias???
    Vet inte hur många gånger man fått höra att gå ut gör man inte när man är själv med barnen.

    Larsa

    SvaraRadera